scroll
Scroll naar benedenvoor het laatste nieuws

RTL GP Magazine nr. 3: Jos, de opkomst van een fenomeen

Gepubliceerd op 06 juni 2011 door Niels Hendrix

RTL GP Magazine besteedt dit jaar uitgebreid aandacht aan Jos Verstappen. In de nieuwste editie deel drie van een unieke zesdelige reeks genaamd 'De opkomst van een fenomeen'. Deze keer blikt Jos terug op zijn doorbraak in de Formule Opel-Lotus en zijn Formula Atlantic-avontuur in Nieuw-Zeeland; bijgaand alvast een citaat uit het openhartige gesprek.

"In Nieuw-Zeeland hebben we op het punt gestaan om naar huis te gaan, omdat alles tegenzat en we nauwelijks budget hadden. Maar een week later stonden we gewoon weer aan de start. Tussen de wedstrijden door reden Huub en ik heen en weer tussen het Noordeiland en het Zuideiland. Urenlang, zonder landkaart. Onderweg kochten we eten. Ik kan me nog herinneren dat we bij een stalletje kersen kochten en tijdens het rijden probeerden de kersenpitten in de asbak te spugen. Daar maakten we een wedstrijd van om de tijd te doden. We hebben gegolfd en we kookten ons eten zelf. Dat moest vanwege het motto van Huub: 'Low Budget Racing'. Het was een geweldige tijd."


Jos Verstappen in de Formule Atantic in 1993

Het RTL GP Magazine met deel 3 uit de serie 'De opkomst van een fenomeen' ligt nu in de winkel. Wederom 132 pagina's vol markante mensen, magische machines en memorabele momenten: ruim dertig bijzondere vaak unieke artikelen en rubrieken over wat er nu leeft en vroeger speelde, opgesierd met meer dan tweehonderd fraaie, vaak nooit eerder gepubliceerde foto's.

Klik hier om alvast digitaal door de nieuwste uitgave van RTL GP Magazine te bladeren.

Niels Hendrix