scroll
Scroll naar benedenvoor het laatste nieuws

Column Bas Winckels: Sponsoring is geen filantropie

Gepubliceerd op 01 april 2011 door Niels Hendrix

In het inmiddels 15-jarig bestaan van de Verstappen Info Page zijn er vele medewerkers actief geweest voor de website van Nederlands meest succesvolle Formule 1 coureur aller tijden. Een van die personen is Bas Winckels. Als actief forumlid rolde hij rond 2000 in de functie van moderator op het Verstappen forum. Vanuit die rol werd hij in 2003 schrijvend journalist voor de nieuwssite en zou hij dat blijven tot Bas in 2007 afscheid nam van Verstappen.nl.

De uitnodiging aan Bas om de pen weer eens op te pakken en een column te schrijven voor de Verstappen Info Page werd dan ook direct met beide handen aangegrepen. Maar Bas schrijft niet zozeer in de voor de hand liggende rol als Verstappen-fan. Nee, hij zet - vanuit zijn vakgebied marketing, bij een grote multinational - zijn visie uiteen over de inbreng van Nederlandse sponsoring in de Formule 1.

Gezien de ervaring die Bas op zijn werk met autosport sponsoring heeft opgedaan en zijn achtergrond bij deze website, is het resultaat een column die stof tot nadenken geeft. Er komt meer bij sponsoring kijken dan je op het eerste gezicht zou zeggen. Bas weet voorbij het stickertje te kijken.
Als na het lezen van Bas' column het kriebelt om te reageren dan staat het Verstappen forum daarvoor ter beschikking. Je kunt daar rechtstreeks met de schrijver van gedachten wisselen.


Philips Car Systems sponsoring op de Footwork FA17 (in 1996)

In zijn column zet Bas Winckels uiteen waarom sponsoring geen liefdadigheid is en wat er voor nodig is om sponsoring tot een succes te maken.
Klik hier om de column te lezen of klik in de linkerbalk onder "Columns" op "Sponsoring is geen filantropie".

Niels Hendrix