"Het liefst rijd ik volgend seizoen in een LMP1 auto maar dan wel eentje die sneller is dan de Porsche." Die Porsche RS Spyder van Van Merksteijn by Equipe Verschuur blijkt iets lastiger te verkopen dan gedacht dus die staat er nog. "Het seizoen met Porsche, Van Merksteijn en Verschuur in de LMP2 klasse is geweldig goed bevallen dus misschien is dat ook nog wel een optie." Hebben Audi of Peugeot nog niet gebeld? "Als ik eerlijk ben denk ik dat een plaats bij Audi of Peugeot moeilijk wordt maar er is wel interesse van andere teams. Epsilon is daarvan de meest serieuze."
"> Jos wil doorgaan in LMS - Verstappen.nl

Jos wil doorgaan in LMS

Gepubliceerd op 05 november 2008 door Niels Hendrix

Na het bijzonder succesvolle jaar met Van Merksteijn by Equipe Verschuur heeft Jos Verstappen zijn zinnen gezet op een vervolg van het LMS avontuur. "Ik vond het een geweldig jaar en wil heel graag in de Le Mans Series doorgaan", vertelt de snelle Limburger ons. De voor de hand liggende vraag is dan: Waar? Want Peter van Merksteijn heeft aangegeven het project niet voort te willen zetten.

"Het liefst rijd ik volgend seizoen in een LMP1 auto maar dan wel eentje die sneller is dan de Porsche." Die Porsche RS Spyder van Van Merksteijn by Equipe Verschuur blijkt iets lastiger te verkopen dan gedacht dus die staat er nog. "Het seizoen met Porsche, Van Merksteijn en Verschuur in de LMP2 klasse is geweldig goed bevallen dus misschien is dat ook nog wel een optie." Hebben Audi of Peugeot nog niet gebeld? "Als ik eerlijk ben denk ik dat een plaats bij Audi of Peugeot moeilijk wordt maar er is wel interesse van andere teams. Epsilon is daarvan de meest serieuze."

Epsilon Eskadi, een Spaans team dat afgelopen jaar voor het eerst een LMP1 auto inzette in de LMS, zou Jos graag achter het stuur zien zitten van hun door Judd aangedreven auto. "De resultaten van dit jaar waren nog niet zo indrukwekkend maar het is wel een heel serieus project waar goede mensen voor zijn aangetrokken", gaat Jos verder. Het team is inderdaad opgebouwd rondom een aantal bekende namen. Joan Villadelprat heeft de dagelijkse leiding bij Epsilon. De Spanjaard, die meer dan 30 jaar ervaring uit de Formule 1 meebrengt, werkte voor McLaren, Ferrari, Tyrrell en Prost Grand Prix. Jos kent Villadelprat nog uit zijn tijd bij Benetton.


Epsilon Eskadi reed in 2008 het LMS kampioenschap en de 24 Uur van Le Mans

Maar ook de naam Sergio Rinland doet wellicht een belletje rinkelen. Deze Argentijn, die ervaring op deed bij Williams, Brabham, Benetton, Sauber en Arrows, heeft de Epsilon LMP1 auto ontworpen. Jos: "Sergio Rinland is een hele goede ontwerper. De nieuwe auto zou in de windtunnel al veel meer downforce hebben dan afgelopen jaar. Maar dat moet ik eerst zelf zien en testen. Het team wil de auto in december klaar hebben, dus dan zullen we eens kijken wat we voor elkaar kunnen betekenen. Ook uit het feit dat ze een nieuwe fabriek hebben gebouwd, blijkt wel dat ze het serieus aanpakken."

"Ik wil wel in een competitieve wagen zitten", laat Jos ons vastberaden weten. "Ik heb bewezen ook met LMS-auto's hard en constant te kunnen rijden. Nu is het aan hen om een goede en betrouwbare auto neer te zetten."
Hoe concreet is het op dit moment? "Laat ik het zo zeggen. Er is in ieder geval contact en wederzijdse interesse. Maar voor nu houd ik alle opties open want we hebben nog de tijd om tot een beslissing te komen."

Niels Hendrix