Check, check, dubbelcheck

Gepubliceerd op 15 augustus 2008 door Richard de Klerk

Het weekend moet nog beginnen maar de Nürburgring is al omgebouwd tot een drukke werkplaats. Daarmee doelen we niet op de bouwput tegenover de pitstraat maar op de bedrijvigheid van alle monteurs en medewerkers van de teams om alles in gereedheid brengen. De pitboxen zijn ingericht, de hospitality tenten staan overeind en de laatste werkzaamheden aan de auto's worden verricht.

Daarnaast staan er op de donderdag de verplichte keuringen op het programma. De A.C.O. (Automobile Club de l'Ouest) controleert dan alle auto's van de deelnemers aan de Le Mans Series, in het geval van Van Merksteijn Motorsport de Porsche RS Spyder. Van lampen tot rijhoogte en afmetingen. Van gewicht tot air restrictor en transponder, de auto wordt van onder tot boven minutieus nagekeken met het technische reglement in de hand.
Zoals gewoonlijk heeft de paars/witte Porsche de keuring probleemloos doorstaan.


De vele kraanmachinisten moeten een schitterend uitzicht hebben


Ook de helmen worden gecontroleerd


Op naar de vrachtauto van de A.C.O.


Waar vele handen en ogen de auto nalopen

Ook Jos is er helemaal klaar voor. "De fantastische zege op Le Mans is natuurlijk een enorme stimulans om ook in de laatste twee races voor de Le Mans Series op de Nürburgring en Silverstone voor het podium te gaan", laat hij weten. "In theorie kunnen we zelfs al aanstaande zondag kampioen worden, maar daar ga ik nog maar even niet van uit. Het behalen van de titel hangt ook af van wat onze concurrenten zullen doen, maar feit is dat we er goed voor staan. Het zal zeker spannend worden. Temeer omdat de weersomstandigheden wisselvallig beloven te worden. Zeker is dat we erop gebrand zijn om het kampioenschap binnen te halen. Dat is niet alleen goed voor het team, maar ook voor mezelf."

Niels Hendrix