scroll
Scroll naar benedenvoor het laatste nieuws

24u: Update 17.00 uur

Gepubliceerd op 14 juni 2008 door Niels Hendrix

De op het circuit van Le Mans meer ervaren Jeroen Bleekemolen mag aftrappen in de paars/witte Porsche RS Spyder. Zijn start verloopt vlekkeloos en de eerste positie in de LMP2 klasse blijft dan ook behouden. Jeroen moet flink aan de bak want hij wordt behoorlijk onder druk gezet van de Porsche van Team Essex, met Elgaard achter het stuur.
Jeroen blijft de blauwe Porsche tot aan zijn pitstop voor en ook bij het uitrijden van de pitstraat ligt het Van Merksteijn team nog steeds eerste. Het team heeft ervoor gekozen om geen banden te wisselen. De Michelin banden gaan namelijk moeiteloos twee stints (van drie kwartier) mee en er wordt zelfs over gedacht om drie stints op dezelfde banden te rijden.

Na anderhalf uur komt Jeroen weer binnen voor de rijderswissel waarbij hij het stuur overdraagt aan Jos Verstappen. Team Essex kan een ronde langer doorrijden en wisselt bovendien niet van rijder maar maakt een gewone pitstop. Dat betekent dat de Essex de leiding overneemt van VM en Jos een kleine tien seconden goed te maken heeft. Binnen enkele ronden rijdt Jos de tot op dat moment snelste rondetijd (3:36.936) in de LMP2 klasse. Maar ook Elgaard heeft de snelheid er nog goed in zitten want nadat Jos een half uur gereden heeft, bedraagt de achterstand op Essex nog zeven seconden.
De derde LMP2 auto vormt geen directe bedreiging want de Lola Judd van Speedy Racing Team Sebah is na twee uur racen al op bijna drie minuten achterstand gereden.


Jos stapt in voor zijn eerste (dubbele) stint


Jos heeft meteen een leuke klus te klaren

Vooraan in de LMP1 categorie is het enkel diesel wat de klok slaat. De drie Peugeot's gaan in hun oorspronkelijke startvolgorde voorop en worden gevolgd door de drie Audi's. Ook de pitstops brengen daar geen verandering in.

Niels Hendrix