scroll
Scroll naar benedenvoor het laatste nieuws

Na de Grand Prix van Groot Britannië 1998 vertelde Jos:...

Gepubliceerd op 12 juli 1998 door Ron Lem

Na de Grand Prix van Groot Britannië 1998 vertelde Jos: "We besloten om te gokken en startten op slicks. Het bleek een verkeerde keuze te zijn nadat het weer steeds slechter werd. Mijn race werd beter nadat we regenbanden hadden gemonteerd maar helaas kreeg ik een probleem met mijn motor en zette de auto langs de baan bij Stowe. Het was geen ideaal einde voor de thuis Grand Prix van het team."

Rubens over zijn spin: "...Ik was onder de druk van de mogelijkheden van de motor in de regen. Toen ik uit Club kwam ging de auto aquaplaneren en verloor ik hem. Ik denk dat we er allemaal een keer af moeten gaan, het is een schande dat het hier gebeurde met name omdat ik het gevoel had nog wat plaatsjes te winnen als ik had kunnen doorzetten."

Paul Stewart: "Over het geheel genomen was dit een teleurstellende gebeurtenis voor het hele team. De auto is duidelijk niet zo handelbaar als beide rijders zouden willen. Het is moeilijk te begrijpen waarom we op een circuit als Silverstone niet zo goed mee kunnen komen als op Barcelona, een circuit met vergelijkbare karakteristieken waar we wel op snelheid waren. We moeten snel uitvinden waarom de auto zich anders is gaan gedragen. We dachten dat onze gridposities onze keuze voor slicks rechtvaardigden, met name vanwege ded wind die het circuit droogblies voor de start. Onze race strategie voor Jos was om voor twee stops te gaan en Rubens een stop maar toen het begon te regenen gooide dat onze plannen in de war. We werden iets competetiever in vergelijking met andere teams toen we op regenbanden gingen rijden. Deze week gaan we testen op Monza en we zijn begonnen een actieplan op te stellen om te proberen de huidige situatie tot op de bodem uit te zoeken."