scroll
Scroll naar benedenvoor het laatste nieuws

Bridgestone werkt aan slicks

Gepubliceerd op 29 maart 2008 door Niels Hendrix

Vanaf het seizoen 2009 zullen de Formule 1 auto's weer voorzien worden van slicks. Tegelijkertijd is het de bedoeling om de bandenwarmers af te schaffen en die combinatie blijkt voor nogal wat problemen te zorgen. De banden zijn dan namelijk moeilijk op temperatuur te krijgen dat leverde verschillend klachten op van de coureurs. Bridgestone werkt ondertussen aan een oplossing.

Tijdens de eerste test met de slicks, vorig jaar december op Jerez, kwam dit probleem al aan het licht. David Coulthard wees op het grote verschil in rondetijd tussen coureurs die op koude banden de pits uit kwamen en de auto's die er al wat ronden op hadden zitten. Bridgestone heeft nu drie verschillende compounds ontwikkeld die tijdens de test in Barcelona (half april) geëvalueerd zullen worden.


Michael Schumacher op slicks (december 2007, Jerez)

"De banden werden niet snel genoeg warm en er ontstond een onbalans. De achterbanden werden veel sneller warm dan de voorbanden, zodat de auto heel moeilijk te besturen was. Tegen de tijd dat de voorbanden op temperatuur kwamen, waren de achterbanden al over hun top heen", legt Hirohide Hamashima van Brigestone uit.

Niels Hendrix