scroll
Scroll naar benedenvoor het laatste nieuws

Vandaag heeft Jos Verstappen een groot deel van zijn dag...

Gepubliceerd op 23 juni 1998 door Jo Vleugels

Vandaag heeft Jos Verstappen een groot deel van zijn dag bij de fabriek van Stewart in Milton Keynes, Engeland, doorgebracht. Hij heeft onder andere opnieuw een stoeltje gepast en er zijn veranderingen aangebracht aan de pedaalbox waardoor Jos' voeten minder gauw in aanraking komen met de stuurstang. Verder heeft Jos kennis gemaakt met de medewerkers van Stewart. Donderdag gaat Jos naar Magny Cours om zich voor te bereiden op de komende Grand Prix.

Teammanager Craig Pollock van het Tyrrell/BAR team heeft dinsdag bekend gemaakt dat het team voor de komende twee seizoenen gebruik zal gaan maken van Supertec Sport motoren. Supertec koopt de motoren van Mecachrome, die op haar beurt in feite Renault Sport motoren gebruikt. Duidelijk...? Pollock over de beslissing: "Met Supertec Sport is het team, dat vanaf 1999 in competitie is, verzekerd van een zeer competitieve motor die dankbaar gebruik maakt van Renault Sport technologie. Sinds 1992 hebben zij vijf rijders- en zes constructeurskampioenschappen in de Formule 1 behaald."

Honda lijkt op koers te liggen voor haar terugkeer in de Formule 1 volgend jaar. Naar verluidt gaat Honda haar nieuwe Formule 1 auto vanaf de aankomende herfst testen. Als mogelijke testrijders circuleren de namen van Alessandro Zanardi en Toranosuke Takagi.

Prost zal tijdens de Grand Prix van Frankrijk nog geen gebruik maken van de opnieuw ontworpen auto met lange wielbasis. Olivier Panis en Jarno Trulli, die beiden vorige week de nieuwe auto hebben getest op Magny-Cours, waren niet gelukkig met het nieuwe ontwerp. Naar verluidt is de nieuwe auto naar de zin van de rijders te nerveus. Wel zal het team vanaf de aankomende Grand Prix gebruik maken van nieuwe onderdelen voor de achterwielophanging die worden geleverd door de B3 company van John Barnard.