scroll
Scroll naar benedenvoor het laatste nieuws

BAR maakt gebruik van het gat in de regels.

Gepubliceerd op 07 maart 2005 door Ruud Mulders

BAR heeft zondag gebruik gemaakt van een gat in de nieuwe reglementen aangaande de motoren. Beide bolides zijn vlak voor het einde van de Australische Grand Prix de pits binnen gereden en hebben de finishvlag niet gezien. De reglementen zeggen in deze situatie dat het team de motoren mag wisselen zonder dat hier sancties op staan.


Takuma Sato - BAR-Honda 007


Onder de nieuwe regels, die dit seizoen zijn geïntroduceerd, moeten de coureurs minstens twee hele race weekeinden met één motor doen. Een motorwissel die eerder plaatsvindt, wordt bestraft met een verlies van tien startplaatsen op de startgrid de eerst volgende race. Echter, een coureur mag een motor wisselen indien hij de finish niet haalt.

Technisch directeur Geoff Willis van BAR: “ We hebben ons voordeel genomen met het gat in de regels, dus plaatsen we een nieuwe motor voor de volgende race in Maleisië. Samen met aanpassingen aan de aërodynamica hopen we de volgende race competitiever te zijn”.

Ruud Mulders