In Barcelona wordt nog steeds druk getest door de verschillende...

Gepubliceerd op 06 februari 1998 door Jo Vleugels

In Barcelona wordt nog steeds druk getest door de verschillende Formule 1 teams. Williams, Benetton, Jordan en Minardi waren gisteren nog aan het werk op het (dit keer droge) spaanse circuit. Frentzen was net iets sneller dan Fisichella. Damon Hill verklaarde teleurgesteld te zijn dat hij de snelle tijden van zijn concurenten niet kon evenaren.
Giancarlo Fisichella was goed te spreken over zijn Bridgestone banden. "Het lijkt erop dat de Bridgestones een stuk konstanter zijn dan de Goodyears die sneller lijken te slijten", aldus de Italiaanse Benetton rijder.

Tyrrell kijkt ondertussen tevreden terug op de vierdaagse testsessie die afgelopen woensdag werd afgesloten. Het team had zich een aantal doelen gesteld voor de test, namelijk het optimaliseren van de wielophanging, Takagi laten wennen aan de nieuwe wagen en het rijden van een volle Grand Prix afstand om de betrouwbaarheid te testen. Toen de test woensdag afgesloten werd had het team al deze punten afgewerkt en kon dus tevreden terugkeren naar Engeland.
Toranosuke Takagi reed deze week 138 ronden in de 026 zonder dat er noemenswaardige problemen optraden. Ondanks dat er voornamelijk in de regen werd gereden konden toch voldoende gegevens verzameld worden. Tora zette zijn snelste tijd op de eerste dag, nog voordat het team de kans had om de set-up te optimaliseren. De regen gooide daarna wat roet in het eten maar het team heeft er vertrouwen in dat de tijden op een droge baan sterk zullen verbeteren. Tyrrell heeft volgende week de kans om dit te bewijzen. Vanaf woensdag zal er weer getest worden in Spanje. Hierbij hoopt het team twee volledige race afstanden met de auto te rijden voordat met materiaal wordt verscheept naar Australië.
Of Jos bij deze test aanwezig zal zijn is nog de vraag. Verstappen volgt de ontwikkelingen rond de nieuwe auto uiteraard op de voet. Hij verklaarde op grond van de testresultaten in Barcelona en Silverstone veel vertrouwen te hebben in de nieuwe auto en verwacht dan ook dat de 026 een sterke verbetering is ten opzichte van de 025 van vorig jaar.
Huub Rothengatter liet ons weten nog steeds druk in onderhandeling te zijn om Jos bij Tyrrell onder te brengen. "Jos en Tyrrell zien samen de sportieve toekomst zonnig in maar de financiële situatie remt de onderhandelingen. We zijn daarom nog steeds bezig om extra sponsoren te vinden", aldus de manager van Jos die tot zijn spijt de afwachtende fans nog geen nieuws kon melden.