Strategie laat Ferrari in de steek

Gepubliceerd op 02 juni 2003 door Bianca Zoon

De door Ferrari gekozen strategie bleek deze Grand Prix niet de juiste te zijn. Michael Schumacher werd tijdens de kwalificatie met meer benzine dan de naaste concurrenten weggestuurd. Daardoor was Schumacher te zwaar om een goede kwalificatiepositie neer te zetten en kon hij ook tijdens de race Jarno Trulli niet voorbij. Toch was de hoeveelheid benzine niet genoeg om met één pitstop de race uit te kunnen rijden, maar slechts bedoeld om een late eerste pitstop te maken. Maar na 27 rondjes achter Trulli gereden te hebben, was ook geen voordeel meer te behalen uit een late pitstop.


Schumacher had het nakijken in Monaco

Ook over de banden was Schumacher niet onverdeeld enthousiast. Naar algemeen bekend is, presteren de Michelins beter met zonnig weer, zoals we ook het grootste gedeelte van de race in Monaco hadden. Alleen toen het bewolkt werd boven Monte Carlo konden de Bridgestones enig indruk maken.