Vanmiddag heeft de presentatie plaatsgevonden van de nieuwe Tyrrell 026...

Gepubliceerd op 21 januari 1998 door John ter Meer

Vanmiddag heeft de presentatie plaatsgevonden van de nieuwe Tyrrell 026 voor komend seizoen. Vanwege de reglementsveranderingen is de auto op vele plaatsen aangepast. De grote kracht zit achterin de wagen. De nieuwe V10 Ford Cosworth Zetec V-10 zal minimaal 50 PK's meer opleveren dan de oude V8, waarbij in de toekomst meer vermogen verwacht mag worden. Hoewel het een klantenmotor betreft van Ford, heeft Tyrrell in samenwerking met PI Research en Cosworth eigen software ontwikkeld voor de motor.

Zoals reeds eerder bekend, werd alleen Takagi aan de pers gepresenteerd. De tweede coureur alsmede de testcoureur zijn nog niet bekend. Tyrrell hoopt hier echter op korte termijn meer over bekend te maken. Met de komst van Takagi zijn tevens veel Japanse sponsoren op de auto te vinden. Naast het reeds bekende PIAA is de auto o.a. voorzien van het reeds eerder bekende Mild Seven logo.

Harvey Posthletwaite, Toranosuke Takagi en Ken Tyrrell bij de Tyrrell 026
Copyright Tyrrell Racing Organisation

Hoewel Ken Tyrrell aangaf dat dit het laatste seizoen voor het team in de huidige opzet zal zijn, is men niet van plan om het rustig aan te doen. De Tyrrell zal in ieder geval komend seizoen wederom op de GoodYear banden rondrijden.