De Australische Minister van Volksgezondheid, Michael Wooldridge, heeft zijn teleurstelling...

Gepubliceerd op 09 januari 1998 door Jo Vleugels

De Australische Minister van Volksgezondheid, Michael Wooldridge, heeft zijn teleurstelling uitgesproken in het feit dat het Williams team het symbool van Australië, de kangaroe, gebruikt als haar nieuwe logo. Het logo komt van Williams' nieuwe tabakssponsoring deal van $30 miljoen met Winfield. Een woordvoerder van Wooldridge zei: "We zijn teleurgesteld over het besluit om de aantrekkingskracht van Australië als toeristenbestemming in verband te brengen met de promotie van sigaretten in een internationale campagne voor Formule 1 racen."

De Hongaarse overheid heeft besloten de Hongaarse Grand Prix een extra kapitaalinjectie van $4,2 miljoen te geven. Een woordvoerder van de regering zei: "De race zelf maakt meestal verlies maar het verhoogd het inkomen uit toerisme aanzienlijk." Een deel van het geld zal worden besteed aan uitbreidingen in de pit en een verbeterd telecommunicatie systeem. Vorig jaar zorgde de race voor $34 miljoen extra inkomsten uit toerisme.