Silverstone verstevigt muur

Gepubliceerd op 20 april 2000 door John ter Meer

Als gevolg van de enorme Ricardo Zonta's crash van die met een snelheid van ruim 250 kilometer plaats vond tijdens de test op 13 april op het circuit van Silverstone heeft de directie van het circuit in Northamptonshire onmiddellijk besloten actie te nemen met de hoop om een dergelijk incident in de toekomst te vermijden. Zonta's crash gebeurde in de Stowe bocht toen zijn wielophanging faalde en hij over het hek over de kop sloeg. De auto eindigde ondersteboven nadat er ook nog een betonnen muur geraakt werd. Gelukkig ontkwam Ricardo met niet meer letsel dat een snee in zijn vinger. De alarmbel ging daarna onmiddellijk af, niet in het minst bij Michael Schumacher die tijdens de race in 1999 op precies dezelfde plaats crashte en zijn been brak. Na de crash van Schumacher werd de bandenstapel met één band verhoogd en met twee extra rijen banden verbreed. Verder werd de bandenmuur met een rubberen mat bekleed. Manager Peter Morris zei: "wij hielden onmiddellijk ruggespraak met de FIA vertegenwoordiger die voor de veiligheid verantwoordelijk is en gezamenlijk besloten wij dat er veranderingen moesten plaatsvinden. Dat gebeurde en wij zijn er klaar voor".