scroll
Scroll naar benedenvoor het laatste nieuws

Max Verstappen en Triple verlengen samenwerking

Gepubliceerd op 22 maart 2017 door Niels Hendrix

Net als in 2016 zal Max Verstappen ook in het seizoen 2017 door Triple begeleid worden op het gebied van digital én branding. Naast het door ontwikkelen van de digitale toepassingen voor Verstappen, zal Triple zich ook dit jaar bezighouden met de branding en het design van verschillende middelen rond het racetalent. 

Het eerste wapenfeit van 2017 is de helm die Triple ontworpen heeft. Met deze helm zal Max vol trots komend seizoen rijden. Het bijzondere aan het design is de overduidelijke knipoog vanuit Nederland naar de rest van de wereld. De koppeling ligt vooral in de kop van de Nederlandse leeuw bovenop de helm. Met een integratie van zijn logo is hiermee een uniek en zeer herkenbaar beeld ontstaan, wat niet alleen de Nederlandse identiteit van Max benadrukt maar ook een symbool is van zijn aanvallende karakter. 

Triple was in 2016 verantwoordelijk voor de nieuwe huisstijl en het redesign van het officiële online platform van Max Verstappen. Daarnaast zijn de officiële apps voor iOS en Android ontwikkeld. In deze apps krijg je toegang tot exclusieve content en producten van Max. Hiermee zijn de iPhone en Android apps een belangrijke spil geworden in de strategie waarin digitale media en technologie ingezet worden om het merk Max Verstappen uit te bouwen en de relatie met de fans en het publiek te verstevigen. 

Deze apps worden inmiddels door 200.000 mensen gebruikt. Het totale online bereik is gegroeid naar 1.8 miljoen. 

Schalk Stalman, CEO en mede-founder van Triple: “Triple is een innovatief bedrijf dat graag voorop loopt en constant nieuwe mogelijkheden onderzoekt op digitaal gebied. Daarom zijn wij ook erg blij met de prettige samenwerking met een topatleet als Max Verstappen, die deze waarden belichaamt en ons helpt om deze ambities te verwezenlijken.”